Strona 1 z 1

podgrzewanie oleju roślinnego w spalinach

: 28 lip 2006, 09:17
autor: maszakow
hej,
zainspirował mnie temat
moze-cos-na-wode-vt94.htm
większość podrzewaczy do oleju roślinnego bazuje na cieple z układu chłodzenia. Czy ktoś spotkał się z podgrzewaczem na rurze spalinowej ?
Temperatury są znacznie wyższe no i co za tym idzie problemów przy przełączeniu powinno być mniej...

maszakow.

: 30 wrz 2008, 12:20
autor: Lis
Zawsze gdy czytałem o profesjonalnych instalacjach na olej rośliny, zastanawiałem się dlaczego jako źródło ciepła wykorzystują układ chłodniczy, a nie kolektora wydechowego. Przecież to jest idealne, łatwo dostępne źródło ciepła. Zero modyfikacji w układ chłodniczy, wszystko jest na wierzchu i łatwo dostępnę (w zasięgu ręki).
Jest tylko jeden kłopot: temperatura.

Ciecz w układzie chłodzenia ma stosunkowo stabilną temperaturę, ze znanego zakresu. Nie przekracza ona 100*C a zatem wiadomo, do jakiej temperatury najwyżej może się zagrzać olej roślinny.

Nie wiem, co stałoby się z pompą paliwa, gdyby dostała olej roślinny o temperaturze powiedzmy 200*C. A tak można nagrzać olej spalinami.

P.S. W kwestii tej frytury -- załóż wątek w dziale "giełda". :)

: 15 sty 2010, 15:01
autor: Genesis1972
Witam
Czy można w ten sposób podgrzewac plyn chlodzacy, czy dla plyny nie bedzie zbyt dyzych temperatur przy kolektorze do benzynowca?

: 15 sty 2010, 19:41
autor: stolec
można tylko po co podgrzewać płyn chłodniczy, jak robisz kogenerator zrób jakis wymiennik ze współosiowych rur itp, natomiast w samochodzie? po co dodatkowo podgrzewać płyn, on i tak od silnika nagrzewa się do tych ok 80C a potem termostant marnuje ciepło puszczając płyn w chłodnicę.

: 15 sty 2010, 21:16
autor: Genesis1972
Chciałbym, aby szybciej sie nagrzewał samochod np w zimie
Na allegro znalazlem taki wymiennik
http://moto.allegro.pl/item877776863_po ... tanio.html

: 22 sty 2010, 21:14
autor: stolec
wiem o co chodzi nie wpadło mi do głowy że chodzi o szybsze nagrzanie, mam auto z naprawdę małym silnikiem bo 1.0 w dodatku odpalanym na LPG i nawet teraz jak po 2-3min od odpalenia jak chodzi na luzie albo po może 5km robi się ciepło. na pewno taki podgrzewacz przyspieszy ten proces jak ktoś jest niecierpliwy.

: 22 sty 2010, 21:45
autor: stolec
szczerze mówiąc radziłbym sprawdzić termostat, stan nagrzewnicy itp raczej normą jest że auta nagrzewają się po kilku minutach a w samochodzie z takim silnikiem ciepła nie braknie na pewno. Co do tego "reaktora pantone" to jak dla mnie to bzdura, może para wodna poprawi spalanie choć nie sądze, ale na pewno w tych temperaturach nie zajdą żadne reakcje między wodą a spalinami wiec nazywanie tego reaktorem jest przesadą.

: 22 sty 2010, 23:14
autor: stolec
uważam że to nie działa lub wpływ tego typu urządzeń na sprawność silnika jest znikoma, tego typu konstrukcję opierają się na różnych sugestiach osób które je wymyśliły nie mają żadnych fizycznych podstaw, oczywiście można się zastanawiać czy lepsze jest dławienie przepływu przepustnicą czy wprowadzenie do obiegu balastu w postaci pary wodnej, ale to nie zmieni drastycznie sprawności silnika, kosztem sporej niewygody. Dlatego takie konstrukcje nie są stosowane w samochodach.

Co do mojej wiary to powiem tak ludzie wierzą we wróżki, czarownice, czarne koty, w to że pod prysznicem nie można zajść w ciąże czy że zamordowanie albinosa i zjedzenie jego ciała daje nadludzką siłę, ale jest jeszcze nauka.
Lekarza nazywa się lekarzem a on nie leczy tylko zapobiega jak już pewnym objawom
moim zdaniem jak masz złamaną rękę i lekarz ci ją nastawi i unieruchomi to właśnie leczy, "zapobiegał" by objawą gdyby dał ci paracetamol i coś na obrzęk.

O tego typu kontrukcji pisałem juz trochę w paru postach.