: 18 kwie 2007, 23:08
do jazdy mozna rozwazyc opcje stawiania butli na kuchence *:lol:
* dla niezorientowanych :
PRZENIGTY TEGO NIE RÓBCIE.........
* dla niezorientowanych :
PRZENIGTY TEGO NIE RÓBCIE.........
Forum na temat zasilania silników spalinowych (i innych urządzeń) drewnem.
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/forum/
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=208
Zwróć uwagę, że LPG ma wyższą LO niż benzyna, zatem nie jest to aż tak straszne, tym bardziej, że nie będziesz go podawać w mieszance stechiometrycznej tak jak w silnika z zapłonem iskrowym.Co do jazdy na LPG w dieslu to według mnie trzeba bardzo uważać na fakt przedwczesnego wybuchu gazu tzn. w dieslu występuje stopień sprężania równy ok 20
No dokładnie, w formie tempomatu ze zwykłym zaworkiem kulowym, regulowanym ręką.Dlatego ja w instalacje gazową raczej nie będę inwestować a jeśli już to tylko w formie tempomatu na trasę.
To samo miałem zaproponować.Ale tak ostatnio przyszedł mi do głowy fajny pomysł dotyczący właśnie zmniejszenia zużycia paliwa. zamiast LPG dać mu holzgazu....
A po co? Zamykasz dopływ gazu tym samym zaworem, którym regulujesz jego ilość (czyli skład mieszanki) i dalej się nie martwisz. Potem go otwierasz i wznawiasz pracę generatora, jeśli jest taka potrzeba, np. ruszając ze skrzyżowania.tylko musiał by być jakiś trójdrożny zawór doprowadzajacy ten gaz do kolektora, żeby w razie checi zatrzymania czy coś można było ten gaz skierować gdzieś indziej.
Zbuduj współprądowy gazogenerator warstwowy. Książka opisuje budowę ze śmieci, zamontujesz do projektu porządny układ oczyszczania (cyklon, chłodnica, filtr z wkładem np. z włókna szklanego) i problem z głowy. Jest tam tabelka rozmiarów urządzenia w zależności od pojemności silnika lub jego mocy, zatem sobie prosto dopasujesz. A gotowe takie urządzenie, z innym filtrem, znajdziesz w artykule Od biomasy do biogazu.Co wy na to? jakiej konstrukcji i rozmiarów zaproponowalibyście mi gazogenerator do ciągnika?