Silnik parowe
Silniki parowe mgr inż. Teabald Neumann SILNIKI PAROWE Warszawa 1955 Wydawnictwa Komunikacyjne
Książka zawiera na zaledwie 296 stronicach kompendium wiedzy o silnikach parowych. Krótkie wprowadzenie historyczne kilka stronic teorii podanej bardzo przystępnie, aby to pojąć , wystarczy znać rachunki /nie matematykę/ aby wykonać wszystkie niezbędne obliczenia, wymagane jest posiadanie kalkulatora który liczy pierwiastek /starszemu pokoleniu suwak logarytmiczny + kalkulator czterodziałaniowy/. Wystarczy to do obliczenia każdego typu silnika parowego od okrętowego do szybkobieżnego samochodowego. Masa doskonałych rysunków i przekrojów /niezwykle czytelnych/ przykłady obliczania poszczególnych węzłów konstrukcyjnych, z masą przykładów, tak rysunkowych jak i obliczeń i to takich step-to-step bez skoków i ściemnień. Jest też trochę o turbinach.
Ja swój egzemplarz uratowałem ze śmietnika biblioteki Politechniki "częstochowskiej" zresztą zupełnie przypadkiem.
mój znajomy kupił coś takiego tydzień temu na pchlim targu w Wa-wie
dla orientacji kolor okładki jasno niebieska, u dołu 4,5cm granatowy pasek.
Książka zawiera na zaledwie 296 stronicach kompendium wiedzy o silnikach parowych. Krótkie wprowadzenie historyczne kilka stronic teorii podanej bardzo przystępnie, aby to pojąć , wystarczy znać rachunki /nie matematykę/ aby wykonać wszystkie niezbędne obliczenia, wymagane jest posiadanie kalkulatora który liczy pierwiastek /starszemu pokoleniu suwak logarytmiczny + kalkulator czterodziałaniowy/. Wystarczy to do obliczenia każdego typu silnika parowego od okrętowego do szybkobieżnego samochodowego. Masa doskonałych rysunków i przekrojów /niezwykle czytelnych/ przykłady obliczania poszczególnych węzłów konstrukcyjnych, z masą przykładów, tak rysunkowych jak i obliczeń i to takich step-to-step bez skoków i ściemnień. Jest też trochę o turbinach.
Ja swój egzemplarz uratowałem ze śmietnika biblioteki Politechniki "częstochowskiej" zresztą zupełnie przypadkiem.
mój znajomy kupił coś takiego tydzień temu na pchlim targu w Wa-wie
dla orientacji kolor okładki jasno niebieska, u dołu 4,5cm granatowy pasek.
Silniki Cieplne
Silniki cieplne I. Inoziemcew
Książka traktuje w przystępny sposób, w kilku działach, zagadnienia budowy silników spalinowych, między innymi z zasilaniem gazem drzewnym, zmiany charakterystyk silnika i sposoby jej kompensacji. Oczywiście, są silniki parowe, między innymi jest przekrój silnika parowego braci Stanley / silnik ten był jednostką napędową między innymi samochodu prezdenta USA Roosvelta. Podobno Prezydent D.R cenił sobie komfort i szybką jazdę. Ponieważ w samochodach z napędem parowym zbędna jest skrzynia biegów sprzęgło a niekiedy i mechanizm różnicowy, to zryw takiego pjazdu jest niesamowity, mam fotkę jak Pan D.R wieżdża tym pojazdem po schodach na Kapitol, niech to powtórzy dzisiejszy samochód terenowy nawet wyposażony w 32 Valve na jeden cylinder i 3 procesory na jeden zawór !!! Są opisy konstrukcji lekkich bezobsługowych kotłów do samochodów osobowych niestety dość marginalnie , ale akurat na ten temat jest wiele literatury.
książka jest na ALLEGRO !!!! licytujący też. Wyszukiwarka strony głównej reaguje tylko na hasło silniki parowe
Książka traktuje w przystępny sposób, w kilku działach, zagadnienia budowy silników spalinowych, między innymi z zasilaniem gazem drzewnym, zmiany charakterystyk silnika i sposoby jej kompensacji. Oczywiście, są silniki parowe, między innymi jest przekrój silnika parowego braci Stanley / silnik ten był jednostką napędową między innymi samochodu prezdenta USA Roosvelta. Podobno Prezydent D.R cenił sobie komfort i szybką jazdę. Ponieważ w samochodach z napędem parowym zbędna jest skrzynia biegów sprzęgło a niekiedy i mechanizm różnicowy, to zryw takiego pjazdu jest niesamowity, mam fotkę jak Pan D.R wieżdża tym pojazdem po schodach na Kapitol, niech to powtórzy dzisiejszy samochód terenowy nawet wyposażony w 32 Valve na jeden cylinder i 3 procesory na jeden zawór !!! Są opisy konstrukcji lekkich bezobsługowych kotłów do samochodów osobowych niestety dość marginalnie , ale akurat na ten temat jest wiele literatury.
książka jest na ALLEGRO !!!! licytujący też. Wyszukiwarka strony głównej reaguje tylko na hasło silniki parowe
ciekawa strona z garscia teorii o silnikach parowych:
http://www.huzar-power.com/silniki_parowe/odrodzenie
Wymiennik beznadziejnie rozwiązany, powinno być tak, że najgorętsze spaliny omywają przegrzewacz pary.
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
Wystarczy zmienic kierunek przeplywu wody i juz mamy sprawe zalatwiona.
Schemat mnie zaciekawi, bo w odroznieniu od holzgazu, silnik zaczyna pracowac juz w minute od zaplonu , mozna uruchamiac silnik na PLG a pozniej podawac pul weglowy zmieszany z powietrzem jak to jest robione w zawodowych elektrowniach weglowych.
Podkreslic nalezy , ze taka komora spalania jest dosc tania.
Schemat mnie zaciekawi, bo w odroznieniu od holzgazu, silnik zaczyna pracowac juz w minute od zaplonu , mozna uruchamiac silnik na PLG a pozniej podawac pul weglowy zmieszany z powietrzem jak to jest robione w zawodowych elektrowniach weglowych.
Podkreslic nalezy , ze taka komora spalania jest dosc tania.
Cena... Jaka byłaby cena tego gazu?
Interesują Cię alternatywne paliwa i odnawialne źródła energii? Na pewno zaciekawią Cię też przygotowania na trudne czasy (tzw. nowoczesny survival)
dcio
Przeczytałem wnikliwie załączony przez Ciebie link o silnikach parowych. Szczerze powiem że mam mieszane uczucia, wydaje mi się / ale to tylko mnie, że Czcigodny Autor jest poprostu nie doinformowany/. Prezentuje wiedzę z połowy XIX wieku pod sztandarem XXI. I to nietylko jeśli chodzi o silniki parowe, ale i możliwości odzysku ciepła wylotowego w nowoczesnych silnikach spalinowych, /stosowanych od parunastu lat seryjnie przez niektóre firmy produkujące sam. ciężarowe. Kończąc tą dygresję, twierdzę że pełna krytyczna odpowiedź na w/w publikacje miała by objętość sporej książki. Nie będę Mu ułatwiał pracy niech sam "poszpera" w literaturze przedmiotu. Natomiast, aby się nie narazić na zarzut bezpodstawnej krytyki, jestem gotów odpowiedzieć na wszystkie wątpliwości, dotyczące w/w publikacji.
Z Poważaniem
Przeczytałem wnikliwie załączony przez Ciebie link o silnikach parowych. Szczerze powiem że mam mieszane uczucia, wydaje mi się / ale to tylko mnie, że Czcigodny Autor jest poprostu nie doinformowany/. Prezentuje wiedzę z połowy XIX wieku pod sztandarem XXI. I to nietylko jeśli chodzi o silniki parowe, ale i możliwości odzysku ciepła wylotowego w nowoczesnych silnikach spalinowych, /stosowanych od parunastu lat seryjnie przez niektóre firmy produkujące sam. ciężarowe. Kończąc tą dygresję, twierdzę że pełna krytyczna odpowiedź na w/w publikacje miała by objętość sporej książki. Nie będę Mu ułatwiał pracy niech sam "poszpera" w literaturze przedmiotu. Natomiast, aby się nie narazić na zarzut bezpodstawnej krytyki, jestem gotów odpowiedzieć na wszystkie wątpliwości, dotyczące w/w publikacji.
Z Poważaniem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 16 gości